Ter gelegenheid van het 10-jarig bestaan in die maand van Lions Club Montferland-Emmerich vond een tweetal evenementen plaats: een voordracht over de dynamiek van vriendenkringen, alsmede een feestelijk diner voor de clubleden.

DINER

Het feestelijke diner vond plaats op 30 november. Speciale gasten waren Lion Jan Kruit en zijn echtgenote. Jan, lid van de sponsorclub LC Doetinchem, was in 2007 de drijvende kracht achter de oprichting van de club. Jan blikte in zijn toespraak terug op zijn periode van Lions-lidmaatschap in meerdere clubs in meerdere landen en zijn inspanningen om LC Montferland-Emmerich als grensoverschrijdende club te vestigen.

Ook Gerrit van Lent, de eerste President van de club, deelde zijn boeiende belevenissen in het voortraject van de oprichting - een gemengde en tegelijkertijd grensoverschrijdende club was toen tenslotte nog geen vanzelfsprekendheid. Dat leidde tot hilarische anecdotes.

De Zonevoorzitter Klaas Dijkstra, ook te gast, sprak lovende woorden over de plaats en het functioneren van LC Montferland-Emmerich binnen Lions Nederland.

Deze uiteenzettingen werden geboeid aangehoord tijdens de overigens hogelijk geanimeerde dinerbijeenkomst, losjes geleid door president Frank Wendlandt.