Juli 2017 JEUGDUITWISSELING

Jaarlijks worden gedurende enkele weken in de zomer jongeren uit vele landen ter wereld ontvangen door Lionsclubs in vele landen ter wereld. Zo leren wereldburgers elkaar en elkaars culturen kennen.

In het kader daarvan verzorgde de LC Montferland-Emmerich in juli 2017 een bezoek aan het Archeologisch Park in Xanten (D). Een actieve en zeer geanimeerde groep jongeren uit alle werelddelen genoot ervan te ervaren hoe het toeging in een belangrijke stad uit de Romeinse tijd. Onder begeleiding van Lions en Leo’s zorgden interactieve bezigheden en boeiende vertellingen voor een zonnige topdag!